Obchodní podmínky
Obchodní podmínky
OBCHODNÍ PODMÍNKY
Úvodní ustanovení
Obchodní podmínky a Reklamační řád je zpracován dle Zákona na ochranu spotřebitele č.634/1992 Sb. a Občanského zákoníku č.89/2012 Sb. V platném znění pro nákup v internetovém obchodě www.nabytek-dora.cz.Jedná se o práva a povinnosti mezi obchodní společností (Robert Doškář, IČ 69616957, DIČ CZ7010165536, K. Pokorného 1351/65 ,Ostrava, 70800) jako prodávajícím na straně jedné a kupujícím v internetovém obchodě www.nabytek-akat.cz na straně druhé.Součástí Obchodních podmínek jsou dodací podmínky i reklamační řád.
Uživatelský účet
Na základě registrace kupujícího provedené na webové stránce může kupující přistupovat do svého uživatelského rozhraní. Ze svého uživatelského rozhraní může kupující provádět objednávání zboží (dále jen „uživatelský účet“). V případě, že to webové rozhraní obchodu umožňuje, může kupující provádět objednávání zboží též bez registrace přímo z webového rozhraní obchodu.Při registraci na webové stránce a při objednávání zboží je kupující povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje. Údaje uvedené v uživatelském účtu je kupující při jakékoliv jejich změně povinen aktualizovat.Údaje uvedené kupujícím vuživatelském účtu a při objednávání zboží jsou prodávajícím považovány zasprávné.Přístup k uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Kupující je povinen zachovávat mlčenlivost ohledně informací nezbytných k přístupu do jeho uživatelského účtu a bere na vědomí, že prodávající nenese odpovědnost za porušení této povinnosti ze strany kupujícího.Kupující není oprávněn umožnit využívání uživatelského účtu třetím osobám.Prodávající může zrušit uživatelský účet, a to zejména v případě, kdy kupující svůj uživatelský účet déle než 5 let nevyužívá, či v případě, kdy kupující poruší své povinnosti z kupní smlouvy (včetně obchodních podmínek).Kupující bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení prodávajícího, popř. nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích osob.
Uzavření kupní smlouvy
Webové rozhraní obchodu obsahuje seznam zboží nabízeného prodávajícím k prodeji, a to včetně uvedení cen jednotlivého nabízeného zboží. Ceny nabízeného zboží jsou uvedeny včetně daně z přidané hodnoty a všech souvisejících poplatků. Nabídka prodeje zboží a ceny tohoto zboží zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazovány ve webovém rozhraní obchodu. Tímto ustanovením není omezena možnost prodávajícího uzavřít kupní smlouvu za individuálně sjednaných podmínek. Veškeré nabídky prodeje zboží umístěné ve webovém rozhraní obchodu jsou nezávazné a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží.
Údaje uvedené v objednávce jsou prodávajícím považovány za správné. Prodávající neprodleně po obdržení objednávky toto obdržení kupujícímu potvrdí elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty kupujícího uvedenou v uživatelském rozhraní či v objednávce (dále jen „elektronická adresa kupujícího“)Prodávající je vždy oprávněn v závislosti na charakteru objednávky (množství zboží, výše kupní ceny, předpokládané náklady na dopravu) požádat kupujícího o dodatečné potvrzení objednávky (například písemně či telefonicky).Smluvní vztah mezi prodávajícím a kupujícím vzniká doručením přijetí objednávky (akceptací), jež je prodávajícím zasláno kupujícímu elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty kupujícího.Kupující bere na vědomí, že prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu, a to zejména s osobami, které dříve podstatným způsobem porušily kupní smlouvu (včetně obchodních podmínek).Kupující souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy. Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) si hradí kupující.
Odstoupení od kupní smlouvy
Pokud je kupní smlouva uzavřena pomocí prostředků komunikace na dálku (v internetovém obchodě), má spotřebitel v souladu s § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo bez udání důvodu odstoupit od smlouvy do 14 dní od převzetí zboží. Odstoupení od kupní smlouvy musí být prodávajícímu odesláno v této lhůtě.
V případě, že si spotřebitel přeje dle předchozího odstavce odstoupit od smlouvy ve lhůtě 14 dnů, kontaktuje prodávajícího a písemně uvede, že odstupuje od smlouvy, uvede číslo faktury a číslo účtu pro vrácení peněz. Peníze je možné vrátit též v hotovosti na adrese kanceláří prodávajícího.
V případě, že kupující dle přechozích odstavců odstoupí od smlouvy, vrátí prodávající peněžní prostředky přijaté od kupujícího (kromě částky představující dodatečné náklady na dodání zboží vzniklé v důsledku kupujícím zvoleného způsobu dodání zboží, který je jiný než nejlevnější způsob standardního dodání zboží nabízený prodávajícím) do 14 dnů od odstoupení od kupní smlouvy kupujícím. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než mu kupující zboží vrátí, nebo prokazatelně zašle.
Ustanovení zákona o odstoupení od smlouvy ve lhůtě 14 dnů však nelze chápat jako možnost bezplatného zapůjčení zboží. Spotřebitel v případě využití práva na odstoupení od smlouvy do 14 dní od převzetí plnění, musí prodávajícímu do 14 dnů od odstoupení od smlouvy vydat vše, co na základě kupní smlouvy získal. Pokud to již není dobře možné (např. v mezidobí bylo zboží zničeno nebo spotřebováno), musí spotřebitel poskytnout peněžitou náhradu jako protihodnotu toho, co již nemůže být vydáno. Pokud je vrácené zboží poškozeno jen částečně, nebo pokud chybí některé součásti zboží, může prodávající uplatnit na spotřebiteli právo na náhradu škody či právo na úhradu nákladů na uvedení do původního stavu a započíst svůj nárok na vrácenou kupní cenu. Prodávající spotřebiteli v takovém případě vrací jen takto sníženou kupní cenu.
Náklady na vrácení zboží, tedy zejména náklady na dopravu či poštovné nese spotřebitel vracející zboží a to i v případě že zboží nezašle poštou.
Na kupní cenu, která má být kupujícímu vrácena, může prodávající započíst své skutečně vynaložené náklady spojené s vrácením zboží.
Právo na odstoupení od smlouvy spotřebitel v souladu s ustanovením § 1837 občanského zákoníku nemá zejména, v případě smluv:
o poskytování služeb, jestliže byly splněny s jeho předchozím výslovným souhlasem před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a podnikatel před uzavřením smlouvy sdělil spotřebiteli, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od smlouvy,
o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu, zejména tedy u nábytku vyráběného na míru, čalouněného nábytku potaženého látkou dle přání či výběru zákazníka, nábytku mořeného na odstín dle přání zákazníka a podobně
o opravě nebo údržbě provedené v místě určeném spotřebitelem na jeho žádost; to však neplatí v případě následného provedení jiných než vyžádaných oprav či dodání jiných než vyžádaných náhradních dílů.
Přeprava a dodání zboží
Způsob doručení zboží určuje prodávající, není-li v kupní smlouvě stanoveno jinak. V případě, že je způsob dopravy smluven na základě požadavku kupujícího, nese kupující riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy.Je-li prodávající podle kupní smlouvy povinen dodat zboží na místo určené kupujícím v objednávce, je kupující povinen převzít zboží při dodání. Nepřevezme-li kupující zboží při dodání, je prodávající oprávněn požadovat poplatek za uskladnění ve výši 300 Kč (slovy: tři sta korun českých).V případě, že je z důvodů na straně kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem než bylo uvedeno v objednávce, je kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.V případě stornování objednávky kupujícím je kupující povinen prodávajícímu uhradit škodu vzniklou tímto jednáním.Prodávající je oprávněn žádat po kupujícím storno poplatek ve výši 50% z kupní ceny výrobku.Při převzetí zboží od přepravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci. V případě shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí kupující zásilku od přepravce převzít. Podpisem dodacího listu kupující stvrzuje, že zásilka zboží splňovala všechny podmínky a náležitosti a na případnou pozdější reklamaci ohledně porušení obalu zásilky nemůže být brán zřetel.
Kupující při uzavření smlouvy souhlasí s cenou dopravy zboží a to :
Při nákupu zboží do 10000 kč – cena doprava 290 kč.
Při nákupu nad 10000 kč – doprava zdarma
Zboží z masívu a lamina je obvykle dodáváno v demontu.
Rozpor s kupní smlouvou
V případě, že věc při převzetí kupujícím není ve shodě s kupní smlouvou (dále jen „rozpor s kupní smlouvou“), má kupující právo na to, aby prodávající bezplatně a bez zbytečného odkladu věc uvedl do stavu odpovídajícího kupní smlouvě, a to podle požadavku kupujícího buď výměnou věci, nebo její opravou; není-li takový postup možný, může kupující požadovat přiměřenou slevu z ceny věci nebo od smlouvy odstoupit. To neplatí, pokud kupující před převzetím věci o rozporu s kupní smlouvou věděl nebo rozpor s kupní smlouvou sám způsobil. Rozpor s kupní smlouvou, který se projeví během šesti (6) měsíců ode dne převzetí věci, se považuje za rozpor existující již při jejím převzetí, pokud to neodporuje povaze věci nebo pokud se neprokáže opak.
Ochrana osobních údajů a zasílání obchodních sdělení
Ochrana osobních údajů kupujícího, který je fyzickou osobou, je poskytována zákonem č.101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů.Kupující souhlasí se zpracováním těchto svých osobních údajů: jméno a příjmení, adresa bydliště, identifikační číslo, daňové identifikační číslo, adresa elektronické pošty, telefonní číslo(dále společně vše jen jako „osobní údaje“).Kupující souhlasí se zpracováním osobních údajů prodávajícím, a to pro účely realizace práv a povinností z kupní smlouvy a pro účely zasílání informací a obchodních sdělení prodávajícímu.Kupující bere na vědomí, že je povinen své osobní údaje (při registraci, ve svém uživatelském účtu, při objednávce provedené z webového rozhraní obchodu) uvádět správně a pravdivě a že je povinen bez zbytečného odkladu informovat prodávajícího o změně ve svých osobních údajích.Zpracováním osobních údajů kupujícího může prodávající pověřit třetí osobu, jakožto zpracovatele. Kromě osob dopravujících zboží nebudou osobní údaje prodávajícím bez předchozího souhlasu kupujícího předávány třetím osobám.Osobní údaje budou zpracovávány po dobu neurčitou. Osobní údaje budou zpracovávány v elektronické podobě automatizovaným způsobem nebo v tištěné podobě neautomatizovaným způsobem.Kupující potvrzuje, že poskytnuté osobní údaje jsou přesné a že byl poučen o tom, že se jedná o dobrovolné poskytnutí osobních údajů. Kupující prohlašuje, že byl poučen o tom, že souhlas se zpracováním osobních údajů může ve vztahu k prodávajícímu odvolat písemným oznámením doručeným na adresu prodávajícího.
Vlastnosti zboží a záruka
Kupující je srozuměn a bere na vědomí,že látky a moření dřeva se mohou lišit od skutečnosti díky zkreslení fotografie,dekorace nejsou součástí výrobku.
Záruční doba výrobků je 24 měsíců,není-li uvedeno jinak.
PRÁVA A POVINNOSTI KUPUJÍCÍHO
Kupující je povinen uvést správnou a úplnou poštovní adresu, na kterou má být objednané zboží odesláno. Kupující je povinen odebrat objednané zboží a zaplatit celkovou cenu. S celkovou cenou je zákazník srozuměn při vyplňování objednávky ještě před jejím závazným potvrzením.
PRÁVA A POVINNOSTI PRODÁVAJÍCÍHO
Prodávající má povinnost vyřídit závaznou objednávku, odeslat objednané zboží a dodat na adresu kupujícího dle podmínek dohodnutých při objednávce. Při převzetí zboží od našeho přepravce obdrží kupující ke zboží daňový doklad. Veškeré osobní údaje poskytnuté při registraci jsou důvěrné. Prodávající má právo odmítnout objednávku, pokud kupující opakovaně nesplní svůj závazek odebrat zboží a zaplatit kupní cenu. Prodávající má právo od kupní smlouvy (závazné objednávky) odstoupit, stane-li se plnění nemožným, nedohodne-li se s kupujícím na novém plnění.
OCHRANA OSOBNÍCH DAT
Provozovatel internetového obchodu www.nabytek-akat.cz se zavazuje a prohlašuje, že nebude svěřená osobní data zákazníka poskytovat jakékoliv třetí straně bez předchozího souhlasu zákazníka (výjimkou je dodavatelská služba, která data potřebuje za účelem doručení zásilky)
Doba dodání
Pokud není uvedena dostupnost zboží, bude vám doručeno do 5 týdnů. Pokud je zboží skladem, bude vám doručené do 10 pracovních dnů.
Ochrana osobních údajů
Informace o zpracování osobních údajů
pro zákazníky
Správce osobních údajů: Robert Doškář
K. Pokorného 1351/65
IČ: 69616957
e-mail: nabytek-akat@seznam.cz
telefonické spojení: +420777799027
Fyzická osoba Robert Doškář je správcem osobních údajů, které mu budou na základě uzavření smluvního vztahu se zákazníkem (objednatelem), který je fyzickou osobou, poskytnuty. Správce prohlašuje, že tyto osobní údaje bude zpracovávat v souladu s právními předpisy, především s Nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES ( tzv. GDPR), které nabylo dne 25.5.2018 účinnosti.
Právní základ pro zpracování a účel zpracování:
Osobní údaje, které nám zákazník poskytuje, zpracováváme striktně pro účely související se splnění smlouvy, jejíž smluvní stranou je zákazník fyzická osoba ( např. pro poskytnutí služby dle smlouvy, pro splnění dodávky, pro kontaktování klienta, pro řešení reklamací), dále pro splnění právních povinností, která se na správce vztahuje (např. vystavování faktur, jejich doručování, vedení účetnictví, archivační povinnosti) a dále pro účely oprávněných zájmů správce (např. řešení nároků z vad smlouvy, vymáhání pohledávek).
Pro jednotlivé uvedené účely nepotřebujeme souhlas zákazníka. Pro jednotlivé účely, výše uvedené, používáme osobní údaje jen v nejnutnějším rozsahu.
V případě, že jsme Vaše osobní údaje získali na základě vyhledávací činnosti zákazníka, zpracováváme takové údaje v rozsahu, který jste nám poskytli, nebo, v němž jste je zveřejnili, a to v rozsahu nezbytném k tomu, abychom Vás mohli kontaktovat, a poskytovat služby či dodat zboží. V takovém případě Vaše osobní údaje zpracováváme z důvodu našeho oprávněného zájmu.
Specifikace osobních údajů, s kterými pracujeme:
V rámci smluvního vztahu se zákazníkem, jakož i případně pro plnění právních povinností či z důvodu oprávněného zájmu správce potřebujeme následující osobní údaje:
jméno, příjmení, datum narození, adresa doručení, číslo dokladu totožnosti v případě nákupu na splátky, e-mail, telefon, bankovní spojení. Pokud jste podnikatel také IČ, DIČ, fakturační adresu či jinou adresa pro doručování písemností.
Příjemci osobních údajů:
Poskytovatelé údržby informačního systému,
Poskytovatel účetních a daňových služeb
Orgány veřejné moci (např. soudy, správní orgány), případně jiné subjekty - např. pojišťovny.
Další příjemci dle případných pokynů zákazníka
Správce dat prohlašuje, že:
- přijal vhodné technické a organizační opatření k zabezpečení osobních údajů.
- technická opatření k zabezpečení elektronických úložišť a úložišť osobních údajů v listinné podobě.
- pouze osoby pověřené a proškolené mají přístup k osobním údajům
Doba zpracování osobních údajů
Osobní údaje budou zpracovávány po dobu trvání smluvního vztahu, případně po dobu trvání práv správce ze smluvního vztahu, a po jeho skončení s nimi bude naloženo dle platné právní úpravy, zejm. zákona č. 499/2004 Sb. (zákon o archivnictví a spisové službě a o změně některých zákonů) a Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (Nařízení GDPR).
Práva dlužníka – nositele osobních údajů:
Právo na přístup k osobním údajům znamená, že zákazník má právo od správce získat informace o tom, zda zpracovává jeho osobní údaje, a pokud ano, o jaké údaje se jedná a jakým způsobem jsou zpracovávány. Zákazník má také právo, aby správce bez zbytečného odkladu opravil na jeho žádost nepřesné osobní údaje, které se ho týkají. Neúplné osobní údaje má zákazník právo kdykoli doplnit.
Právo na výmaz osobních údajů představuje jinými slovy vyjádřenou povinnost správce zlikvidovat osobní údaje, které o zákazníkovi zpracovává, pokud jsou splněny určité podmínky a zákazník o to požádá. Toto právo je omezené v tom rozsahu, že osobní údaje zákazníka jsou zpracovávány z důvodu splnění zákonných povinností, splnění smlouvy, či pro ochranu oprávněných zájmů správce.
Právo odvolat souhlas - pokud by došlo k situaci, že osobní údaje zákazníka by byly zpracovávány na základě jeho souhlasu, může zákazník souhlas odvolat. Za stávajícího stavu se tak právo odvolat souhlas se zpracováním osobních údajů neuplatní, jelikož osobní údaje zákazníka jsou zpracovávány z důvodu plnění zákonných povinností, pro splnění smlouvy, pro účely oprávněných zájmů správce, nikoli na základě souhlasu se zpracováním.
Zákazník má právo, aby správce v určitých případech omezil zpracování jeho osobních údajů. Proti zpracování, které není založeno na oprávněných zájmech správce, třetí strany nebo není nezbytné pro splnění smlouvy, právních povinností, má dlužník právo kdykoli vznést námitku.
Právo na přenositelnost údajů dává zákazníkovi možnost získat osobní údaje, které správci poskytl, v běžném a strojově čitelném formátu. Tyto údaje může následně předat jinému správci, nebo pokud je to technicky možné, žádat, aby si je správci předali mezi sebou.
V případě, že bude zákazník jakkoli nespokojen se zpracováním svých osobních údajů prováděné správcem, může podat stížnost přímo jemu, nebo se obrátit na Úřad pro ochranu osobních údajů. Více informací o právech fyzické osoby je k dispozici na internetových stránkách Úřadu pro ochranu osobních údajů. (https://www.uoou.cz/6-prava-subjektu-udaj/d-27276)
Tyto podmínky nabývají účinnosti dnem 25.5.2018.